Din logotyp är ansiktet utåt för ditt företag!
Exempel på hur en logo kan vara uppbyggd.
Tänk att ett litet barn kan känna igen Mc Donalds logotyp genom att bara se ett gult M längst motorvägen, det kallas inarbetat varumärke.
Vi på Design & Print har lång erfarenhet av att designa logotyper, samt grafiska profiler åt företag. Den grafiska profilen utgörs av bland annat: logotyp, profilfärger, visuell identitet och profiltypsnitt. Logotypen och den grafiska profilen lägger grund för hela företagets kommunikation.
Loggan ska vara tydlig, igenkännande och lätt att läsa. Den bör också kunna används i många olika sammanhang. De flesta företag brukar även komplettera logotypen med en företagssymbol som gör företaget eller varumärket lättare att komma ihåg.
På Design & Print designar vi inte bara loggor och logotyper utan vi jobbar med allt inom: grafisk design, grafisk identitet och grafiska profiler. För oss är design mer än bara färg och form, det handlar även om struktur och funktion.
Logotyp
Grafisk profil
Banners till sociala medier
Annat material till sociala medier
Du får berätta om ditt företag och önskemål om logotyp.
Designern tar fram olika förslag på er logotyp.
När du är nöjd med din logotyp kommer den skapas i högupplösta format som PDF, AI eller EPS. På så sätt kommer du kunna använda den i många olika sammanhang, på visitkort, kläder, din bil och mycket mer.
Kan du inte komma in på plats är du alltid välkommen att ringa eller maila oss. All information hittar du här:
En logotyps värde ligger i dess igenkännande och förtroende. Människor är visuellt orienterade och påverkas av de signaler som design förmedlar. Logotypen representerar ditt företag och ditt varumärke och du bör därför förmedla rätt åsikter, känslor och intryck. Vad säger en webbplats, annons eller broschyr utan logga om företaget? Ditt varumärke ska hålla i många år, därför är det värt att investera och låta en grafisk designer ta fram en hög kvalitativ logotyp till ditt företag.